Pepsi!

vet inte om jag sagt det men på min skola kan man välja specialidrott och då valde jag självklart ridning ;)

Idag fick jag rida Pepsi(jag har ridit han några gånger) Han är väldigt rolig att rida faktiskt ;) för han lyssnar jättebra och är lagom känslig.

Vi red det vanliga dvs. volter, sjänkelvikling och rakt spår.

Men nu de senare gångerna jag ridit han så har det gått superbra!
Till och med Magnus sa att det såg bra ut!

Efter varje ridpass har det känts riktigt bra och jag brukar känna vad det är som jag ska tänka på till nästa gång! tex. förra gången var det att vrida om händerna och rama in han mer så han inte vrider på huvudet och inte är rak i de sidförande rörelserna.

och det kom jag ihåg till idag och han var rak hela tiden när vi gjorde sidförande.
Från idag ska jag tänka på att hålla in minna armbågar och räta på mig!
så vi får se hur det blir nästa gång :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback