hej

thor har fått vila lite nu men på fredag kör vi igen :)
juste måndags flyttade en häst och jag måste nästan säga det att thor ser lite lättad ut nu mera han är mycket lugnare nu. men en annan häst i stallet gnäggar och håller på efter hästen som flytta... 
på bilden har jag minna bruna linser på mig. vad tycks??


Inridningen fortsätter

Idag börja vi longera i båda varven i alla gångarter sen satt jag upp och vi gick runt lite först med ledare en bit framför och sen tog vi bort linan och jag skulle rida lite på egen hand vilket inte gick så jätte bra haha han fattade verkligen inte varför jag drar han i munnen och klämmer i sidorna?! haha men mot slutet så kunde vi trava 1  varv på en volt med väldigt slapp lina. sen satt Ellen upp och red lite och det gick bättre för henne då hon vet exakt hur man ska göra haha :) gud vet inte vad jag skulle göra utan henne?!


Haloj!

idag så slutade jag skolan 11.20!! så då gick jag Jeffa och Anna till Subway och käka lunch och sen följde Jeffa med mig hem! och vi red ut en sväng. jag på igor och Jeffa på lilla Wiggo :) det gick hyfsat bra även om det vart mest pulsande i snön...
denna fina bilden tog vi idag på mig och igor


Inridningen fortsätter

idag har vi gått till ridhuset igen :) vi började med att longera lite och sen tömkörde vi :) och när det börja gå bra så satt jag upp och vi övade lite svänga stopp och start han var lite fundersam och undrade vad vi höll på med haha men mot slutet var han sååå trött att han tugga och gäspa jätte mycket! haha och imorgon tror Ellen att vi kan testa "rida" lite själv dvs.skritta runt utan ledare! åhh hoppas verkligen det går bra!! ni får önska mig lycka till! 
(ganska suddig bild, jag vet)


Hejsan Hopsan!

dagen började med att vi lastade upp 1.5 ton hö på höloftet och sen åkte jag och resten av familjen till en mässa i älvsjö som heter "forex" det var skita stort!! och massoooor av cola nya saker! mamma har nu en hel påse full av visitkort och kataloger! och dagen avslutades med en trevlig och yber god middag hos farmor ❤ 


Hej igen!

hej! tänkte försöka blogga regelbundet nu :) nytt år ny design! :) vad tycks? om ni inte gillar den säg vad ni vill jag ska ha istället?